Výlety a exkurze

Výlet 7. A

Konec školního roku se blíží a s ním i nezadržitelně dobrodružství na školním výletě. Letos naším útočištěm byl kemp Pod skálou v Kytlicích. Dobrodružství začalo již ve vlaku, kde se zapomínala zavazadla. Po ubytování a po posílení svačinou z domova jsme vyrazili prohledat okolní lesy. Žáci se zdokonalili v orientaci v neznámém terénu, v určování světových stran, hledání turistických značek a cest. Nakonec vše zachránila Martinova navigace a my se mohli občerstvit a osvěžit u rybníka. Večer byl věnován hrám. Druhý den dopoledne jsme prozkoumali obec Kytlice. Odpolední horko nás donutilo zůstat v kempu a některé žáky vyprovokovalo k vodní bitvě. Večer si své schopnosti žáci vyzkoušeli na stezce odvahy. Poslední den proběhl úklid, balení a focení.  Plni nových dojmů, zážitků a poznání jsme se těšili domů.

Ing. Renáta Miklóšová

Z deníčku 8. A

19. – 21. 6. 2017

Milý deníčku,

opět nastal čas školních výletů. I naše třída se letos vypravila na tři dny do Kytlic. Samozřejmě se to neobešlo bez menších komplikací hned na začátku výpravy – vlak nám málem odvezl jedno zapomenuté zavazadlo. Prostě kdyby naše hlava nebyla napevno přidělaná ke krku, tak bychom ji zajisté také někde nechali. Po příjezdu jsme rychle prozkoumali kemp a užuž jsme se chystali na pochoďák do místních lesů. No, najít žlutou turistickou trasu bylo nad naše síly, ale zato jsme objevili barvy, které na mapě vůbec nebyly. Což se dá také považovat za úspěch. Poté jsme trošku prohnali kačenky a rybičky v místním „plivátku“ a už jsme dumali, zda budou fungovat noční hlídky. Fungovali! To by ale nebyl žádný výlet, kdybychom se nepokusili noční hlídky obelstít. Však to znáš…

Druhý den ráno jsme se vypravili prozkoumat Kytlice. Dokonce jsme narazili i na celý jeden krámek! No, a odpoledne proběhlo v duchu společenských her, skákání na trampolíně, hrátek na dětském hřišti a v písku a samozřejmě nechybělo ani to plácání a kopání do míče. Prostě pohoda a klídek. A co s posledním večerem? Stačí dvě slova: STEZKA ODVAHY. Rozhodli jsme se uspořádat menší stezku odvahy pro naše společníky, žáky 7. A. Jen kdyby ty lampy v kempu nesvítily a mušky nás nežraly zaživa, tak by to nemělo chybu. Znaveni jsme večer padli za vlast a nechali si zdát poslední sny v cizím prostředí. Ráno už jen sbalit, ještě trošku využít hřiště a trampolínu a vydat se na cestu zpět domů.

Nakonec jsme tedy všichni živí a zdraví dorazili do Varnsdorfu, kde si nás rozebrali rodiče. Teď už plánujeme, co podnikneme příští rok – to totiž budeme deváťáci, tak to musí stát za to!

Jana Skořepová, třídní učitelka

Výlet 5. třídy

V pátek 23. 6. se 5. třída vydala na školní výlet do zoologické zahrady v Liberci. Poklidná cesta vlakem se změnila v Liberci díky výluce tramvají na dobrodružnou. Žáci museli přesedat z přeplněné tramvaje do ještě plnějšího autobusu. Naštěstí se přesun po Liberci zdařil a žáci si mohli užívat a vzdělávat se mezi cizokrajnými živočichy. Mezi oblíbené trofeje žáků patřily pamětní mince. Také si uvědomili některé principy obchodování, když zjistili, že plyšové hračky prodávající se v ZOO nabízejí obchody ve Varnsdorfu za poloviční ceny. I přes chladnější počasí se výlet zdařil a nadšení žáků bylo viditelné i slyšitelné.

Mgr. Petra Zavadilová

Třídenní výlet 9. třídy

První den byl velice náročný,

ale každý z nás byl statečný.

Výšlap na Jedlovou jsme zvládli,

i když jsme se toho báli.

Druhý den jsme jeli do Prahy,

nestálo nás to moc námahy.

Výstava lidského těla nás velmi překvapila,

málem nás ani domů nepustila.

Poslední den jsme navštívili Kyjovskou přehradu,

stálo nám to za tu námahu.

Krásně jsme se vykoupali

a cestou zpět se přírodou kochali.