Nakonec se výšlap nekonal. Úterní odpoledne také nepřálo, a tak jsme zůstali u her a soutěží na penzionu. O to víc jsme se těšili na další den – středu 5. 1. A povedlo se, odjíždíme na Severák. Sníh je sice trochu měkčí, ale jinak velmi slušné sněhové podmínky. Velký pokrok vidíme u „začátečníků“. Ti začínají jezdit na vleku i sjíždět kopec. Paráda. Po chutném obědě vyrážíme směr Královka a Prezidentská. Už to jsou takové naše klasické cíle. U čaje, pohárů, závinů i hranolků (smažených) jsme se rozpovídali, že jsme si ani nevšimli, že se stmívá. Na zpáteční cestu tedy vyrážíme po tmavou oblohou a s o to více bylo zážitky. Večer posloucháme povídání o historii lyžování, vybavení, technice, o závodech v lyžování. Usínáme brzy, Celý den jsme byli venku a na únavě je to znát. Čtvrtek – vítá nás polojasno, i proto vyrážíme opět na Severák. Podmínky ještě lepší, a tak jezdíme a jezdíme. Odpoledne jsou pro nás připraveny soutěže – suchý slalom (dolů i nahoru, 2 kola, součet rozhoduje o vítězi v jednotlivých kategoriích) a „Člověče, nezlob se“. Večeře opět velmi chutná. Čeká nás chvilka klidu na pokojích a už je tady vyhlášení a hodnocení kurzu. Všichni jsou po zásluze odměněni za závod v suchém slalomu. Vydali ze sebe vše a časy až tak důležité nebyly. Došlo i na hodnocení dalších her a soutěží (kresba, šipky, čistota pokojů, kvíz). Ale ale, copak se nám to nese – POHÁRY. Rychle se do nich pouštíme, protože starší kluci připravili „dýzu“. Svým výběrem roztančili celý penzion. Ale vše někdy končí, jdeme do „hajan“. Dnes ráno se chystáme na balení, krátký výlet, oběd, odjezd. A kolem druhé hodiny nás můžete čekat před školou. Bylo to krásné, pohodové, ale těšíme se domů.

Jak se říká, počasí si nevybereš. První lednový týden nám nepřeje, ale náladu si zkazit nenecháme. Hned první den v neděli jsme po večeři absolvovali seznamovací hru. Po ne zcela odpočinkové noci (přece jen řadě žáčků se ještě moc spát nechtělo) jsme vyrazili na svahy. Nejstarší odjeli na Severák, kde v pondělí ještě panovaly vcelku příhodné sněhové podmínky. Ostatní jsme zůstali pod „Kačákem“ a zkoušeli, jezdili, stoupali, padali – prostě každý dle svého umu. Když jsme odcházeli ze svahu, i úplný začátečník uměl nějaký ten oblouček. Odpoledne všechny čekala výprava za „Zázračnou vodou“. Cestou jsme navštívili spoustu zajímavých míst. Co však potěšilo vedoucí – všichni „šlapali“ a chtěli, a tak, než se nadáli, ušli více jak 7 kilometrů. Večer nás čekaly další hry a soutěže – FARMA A EVOLUCE. U obou jsme se hodně nasmáli. Avšak vše někdy končí, po druhé večeři tedy hurá do hajan. Úterní ráno – prší a prší. Navíc všechny areály v okolí (Malinovka, Severák, Špičák) jsou 4. 1. zavřeny. I proto jsme právě nyní zapojeni do dalších soutěží a her (stolní tenis, karetní hry, šipky, kohoutí zápasy, twister). Odpoledne to vypadá na nějaký výšlap. A zítra? Věříme, že všichni společně vyrazíme na Tanvaldský Špičák.